
Detta ingår om du tecknar underhållsavtal med KalbyNet:
1. Vi håller Joomla uppdaterat
Att underhålla och uppgradera ett CMS-system som Joomla är tråkigt och tekniskt, så låt oss sköta detta åt er.
Vi uppgraderar er hemsida efterhand som det kommer nya versioner. Vi uppdaterar Joomla och installerade tillägg varje månad. I månadskostnaden ingår:
- Säkerhetsuppgraderingar av Joomla.
- Uppdatering av vissa komponenter, moduler och plugin*.
* I månadskostnaden ingår att vi uppdaterar upp till 5 extensions (evtl. licenskostnad tillkommer). Villkoret är att dessa extensions kan uppdateras inifrån Joomla admin. För övriga plugin se avsnitt 6 längre ner på sidan. Kostnader för eventuella licansavgifter tillkommer.
2. Daglig backup med extern lagring
Att alltid ha en aktuell backup av sin webbplats är väldigt viktigt ur säkerhetssynpunkt. Med underhållsavtal hos KalbyNer kan du slappna av. Vi sköter backupen av din webbplats. Varje natt tas en återställningsbar backup av din webbplats. Backupen lagras externt och kan återställas när så krävs. Vi gör även alltid backup i samband med uppgraderingsarbete.
3. Vi håller er webbplats fri från virus och malware (tillval)
Säkerhet är en väldigt viktig faktor när det gäller dagens webbplatser. Hackare finns överallt och en infekterad webbplats kan både skada innehållet på din webbplats, men även besökarnas datorer/enheter. Vi använder marknadens ledande malware-verktyg till att månadsvis skanna er hemsida efter eventuella säkerhetshål. Hittas eventuella virus ingår även virusen plockas bort av branschens absolut bästa säkerhetsexperter (Sucuri).
4. Kompabilitetssupport
Ibland när Joomla eller en komponent (plugin) uppdateras slutar något på webbplatsen att fungera. Oftast är det något som vi kan lösa direkt. Är problemet så stort att vi inte klarar av att lösa det på 1 timme så rullar vi tillbaka den senaste uppdateringen och kontaktar dig med ett förslag (tid/kostnaduppskattning) på hur vi kan gå vidare.
5. Premium support
Hos oss får du snabb support. Med underhållsavtal prioriterar vi dina supportärenden.
- E-postsupport
För att kunna hantera supporten så effektivt som möjligt föredrar vi att ni anmäler era supportärenden via e-post. Vi kan då också hantera alla ärenden i turordning. Behöver vi ytterligare information så ringer vi upp er när vi skall hantera ert ärende. - Kom in på en fika
Vi tycker alltid att det är trevligt när vi får besök. Kom gärna in för ett förutsättningslöst möte. Hör i så fall av dig innan så att vi har tid att ta emot dig och sätta på kaffe.
6. Tillägg till Joomla CMS (komponenter och plugins)
I månadskostnaden ingår att vi uppdaterar upp till 5 externa komponenter. Villkoret är att dessa komponenter kan uppdateras inifrån Joomla admin. Givetvis kan vi även inkludera övriga plugin i ett underhållsavtal hos oss. Kontakta då så tar vi fram en offert för just era önskemål. Licensavgifter kan tillkomma**.
** Olika plugin har olika upplägg för licensieringen. För vissa plugin är licensavgiften en engångsavgift. För andra är det en årligt återkommande avgift. Kontakta oss så berättar vi mer.